Robert Chua
Chairman & CEQ
China Entertainment Television Broadcast Litd.

Robert Chua speaks from experience and observation in Asia. Singaporean Chinese
by birth, he has spent 35 years in the television industry, all but four of them in Hong
Kong and China.

He pionerred Hong Kong's first terrestrial station in 1967, simultaneously launching

Asia’s longest-running variety programme.

In 1974 he started his own production and programming company, which, in 1979, was
the first to enter the China market. That same year, this same company, acting as
exclusive advertising sales agent, delivered China‘s first million Hong Kong dollars in
advertising revenue.

Robert Chua and his company went on to secure and contribute millions more in
foreign advertising dollars to China‘s fledging television industry, producing much ofit,
along with educational programming, while also distributing foreign TV programmes
and films.

In July, 1989, he was the first media person to visit China, just one month after the June
4th events m Tiananmen Square. While the West boycotted, he was rebuilding
bridges in Shanghai at the invitation of the Minister of The Film and TV Bureau for that

city.

In 1994, Robert Chua founded China Entertainment Broadcast Ltd. (CETV), a Chinese
family entertainment station, satcast throughout Asia.

Since then he has been honored as the only Hong Kong TV executive ever to be invited
to attend The 6th Congress of The China Federation of Literary and Art
Circles...opened i Beijing, December, 1996 which was opened by Chinese President
Jiang Zbemin. And just days before the 1997 handover of Hong Kong, he was again
honored with the title of Guest Professor of the Department of Mass Communications
at Nanjing University, one of China‘s top three institutes of higher learning.

Robert Chua is one of the most respected of Asia‘s TV producers, broadcasters and
entrepreneurs. As is his Shanghainese wife, the quiet “woman behind this successful

b

man .

Now, after nearly twenty years of business with, and service to China Robert Chua is
encountering problems in that market which threaten the survival of his CETV Family
Channel.

In his typically unassuming, but forthright style, he will share with you his thoughts on
these distressing circumstances, and his recipe or “RCP” for overcoming them.



Presented by
¢ Robert Chua
Chairman and CEQO
China Entertainment Television Broadcast Ltd.
to
EMASIA ‘98
(Entertainment and Media in Asia)

Los Angeles -- June 4-5, 1998
Ladies and gentlemen. ..

Looking closely at the recent history of Asia‘s satcast television industry, you’d be right in

thinking it is not yet a very good business prospect.

And there are reasons behind that unfortunate circumstance, which I intend to discuss with you

here.

The record of failure is stark and compelling. In just the past two years, seven satellite
channels in Asia, owned by multinationals, have closed down, merged, or have been forced to
sell their interests. I stand here before you today, as an Asian satcaster, on the brink of joining
them.

I have already managed to keep my own satellite channel, CETV, on-air on a month-to-month
basis, since I first announced our intended closure last January. I could fight my way through

July, and even August. But that is not the solution I seek.

Unless CETV can form a perfect partnership, giving us solid financial stability and the
appropriate commercial connections in China, we will not be able to reatructu‘re and set a more
definite course for the future. If that is the case, I will likely cease operations at the end of this
month or offer 100% of CETV to someone who, like I, can see its huge potential.

Prior to the handover of Hong Kong, CETV was regarded as the young channel destined to
succeed in China. In the cover story of the October issue of “Asian Business”, we featured
prominently among other media companies. Many other cover and feature stories pitted us

against the giants, but all demonstrated high hopes for our success.

I ask myself, “What has changed?” Is it the balance of power between China and Hong Kong
since the handover? Are words speaking louder than actions, in our case, our good deeds. Or

1s money speaking louder than words, in our case, promises made to us.



Whatever it is I seem to be missing, [ have decided only my own recipe, or “R-C-P” for success

will anchor our hopes for the future. And I will explain that in a few minutes.

For the moment, let‘s ask ourselves how this state of failed affairs came about? How could
these seven experienced broadcasters-- financially and professionally competent-- all fail to

meet their own expectations? How could they not make a business success of such promising

beginnings?
For the record:

- Chinese Television Network‘s two channels, one carrying news, the other entertainment, were

sold to a Taiwanese company by their Hong Kong founder, more than a year ago.

-- A Singaporean channel featuring “karaoke”, admittendly, but pointedly, a mainly Asian

phenomenon, has ceased operaﬁon.

-- So has Hong Kong's “MGM Gold Movie Channel”, owned by MGM and Encore

International.

-- Two business news channels, CNBC and “Asian Business News” merged this year rather

than compete.

-- And Hong, Kong-based “NBC Asia” will move to Singapore, renamed “The National
Geographic Channel”, and begin broadcasting next month.

There are more than one reason for these failures. But there is one main-one: Even if a
channel is providing the kind of programming China says it wants and / or the programming the
Chinese public clearly want, China‘s state TV Broadcasting Policy simply does not allow
foreign satellite signals to land 1n China other than at “international” hotels and in expatiate

residential compounds.
Thay should be clear, cut-and-dried. But is isn‘t.

There are grey areas, areas left open for a variety of interpretations, or areas seemingly beyond

Beijing's awarness or control.

This means that an operator prepared to spend unlimited amounts of money can usually get

things done with the help of connections (or “Guanxi” as they are called in China). These



Chinese connections successfully press the operators cause by lobbying or other less orthodox
means. This is unlike the situation in the West or in other developed countries like Singapore,
where the rules are in black-and-white and apply to all, fairly.

Do not mis-infer anything from this explanation. There is nothing wrong or evil about the
Asian tradition of “Guanxi”, or beneficial connections. To the contrary, it is a Confucian ideal,
value, even a duty to loyally help one’s family, extended family and friends. All from your
private purse, if necessary: -All without the expectation of any reward other than simple,

mutual support.

Nor 1s the implementation of connections in any way exclusive to Asia. They have been

lawfully, legally exploited the world over, for centuries.
But where there are grey areas, corruption thrives.

When connections draw from the public‘s purse, or the state’s treasury, or the decision to
“help” is based solely on greed for unlawful personal gain, that is another matter entirely.
That is wrong. But that is sadly often the case in emerging Asia.

Axre our lack of connections and China‘s TV Broadcasting Policy the reasons why CETV
is failing?

You be the judge.

All T can say with certainty is this: Despite China‘s ban on foreign satellite TV signals, in
1994 I went ahead with launching CETV because I was optimistic about its future. - It was
formed from a simple, singular vision of wholesomeness, one which would reinforce both

universal family entertainment standards and Chinese values and culture.

I hoped it would also improve the Chinese people‘s lifestyle and knowledge, by providing

quality infotainment and edutainment programs.

And, at the time of launch, I was looking forward a few years, to the time when Hong Kong
would be retumed to China... would become part of China. Then the CETV signal would no
longer be a foreign signal. When China opened its skies in this way, I sincerely thought CETV
would be the first to be officially accepted.

This hope was further supported when I was also given assurances by the “Minister of Radio,



Film and Television, in Beijing that CETV would receive the same treatment as that given our
competitor. The reasons for this were to me obvious at the time: CETV‘s programming
policies have never confilicted with China’s own, in fact we have been the only so-called foreign
signal to-date to have fully complied with their guidelines; and last, to keep this list short,
CETV was developed, and is owned by indisputably patrictic overseas Chinese, who have
contnibuted to China’s television industry consistently over the past twenty years..in all

sincerity and without any ulterior motive of personal financial gain.

Because of this history of support I have given Chinese TV, some people are led to believe that I
am too strongly pro-Beijing. But what I am is pro-Chinese values and culture, which to a
great extent, are naturally my own. And I do agree with some of China‘s broadcast policies.
But I am my own man, very outspoken at times, particularly on the subject of freedom of
expression. If I were “China’s man” I would not have been so disadvantaged by some of their
officials, and I certainly would not dare speak openly to you today about the problems they have

caused me.

And just because I have not broadcast the news in the past does not mean I am practising self-
censorship for the sake of China. That was a programming and financial decision. The
CETV footprint covers a great deal of Asia, thousands of cities in many different countries.
How could I feasibly deliver a quality news service to them all?... How could I compete with
their own terrestrial stations?... without becoming a 24-hour news channel. And as a start-up

venture at the time of that decision, how could I afford even partial competitive coverage?

In any case, we now do carry news, but only local Hong Kong news. That I can afford and it

1s of mterest to Mainland viewers who are fascinated by Hong Kong.

Nevertheless, I ask you, what respectable media, print or electronic, does not edit out what they
feel 1s unsuitable for their audiences? Four-letter-words are bleeped, nudity is fuzzed over,
overly-graphic violence is cut. Compare a great deal of inflight film projection with the
original versions. Compare adult pay-TV with day-to-day free-to-air. Compare the
newscasts of two stations, on the same day, here in the U.S. In every case, operators will have
“self-censored” to suit their audience, to attract the viewers they seek, or to best use limited

space or air-time, as they see fit.

Only that is what we have done. And we‘ve done it with Asian values and culture in mind.
We match the sensitivities of our viewers... not the specific sensitivity of Beijing, though

obviously they share a majority of our viewers’s feelings.



We simply try to live up to the moral and cultural responsibility we have as an Asian

LY

broadcaster.

For that, and the many other reasons I have given, I genuinely expected, though perhaps naively,
that CETV would be given the same fair treatment accorded to the Phoenix Channel of STAR
TV, owned by Mr. Rupert Murdoch‘s NewsCorp.

But it was somehow not to be, and anyone in the world can now question why [ was unfairly
blocked from landing the CETV signal on Guangdong Province‘s Cable Network by the local
authorities there. This despite CETV’s excellent track record and impeccable programme
content, instead we are now unofficially viewed via the closed circuit TV systems of Chinese
Work Units, or “Danwei” across China. That means we have millions and millions of Chinese

viewers, but still not enough to really compete.

CETV also reaches hotels and foreign residential compounds. They take mainly the many
free-to-air channels of Asiasat 1, including Phoenix. But we satcast from Apstar 1, as it's
only free-to-air channel. 'We are very lonely up there... and a lot less attractive to receive and
sponsor, as Apstar 1 otherwise carries only encrypted, pay-to-view signals. Imagine how

much more successful CETV would be if we were on a satellite with more free-to-air channels.

Perhaps most importantly, failure and close-down loom for us because CETV has been unable

to attract Chinese advertising dollars.  And I see two reasons for this.

The first is the ridicule heaped upon us for our now-famous “Three No‘s”: No sex, no violence,
no news. This stance, though not unique, drew scorn from The West, and here I mean Western
advertising agents and advertisers. Their lack of understanding of the Chinese market led to
their lack of understanding of our stance. Indeed, they added two more no’s: no viewers .and‘

no revenue.

Yet these same industry groups readily support channels such as Disney, National Geographic,
Discovery and The Travel Channel... all of them running “no sex, no violence, no news”

formats.

Why, one has to ask, was CETV singled out as laughably unworkable? Because we were too
up-front about our policy? Because we more boldly “told it like it is” and achieved so much
attention with that simple “No, No, No” statement. I say “no” again. The only real answer
can be sheer ignorance on the part of our critics. We have totally misproved their “no

viewers” prediction... though I must concede their correctness to date on “no revenue”.



Which brings me to my second, more critical reason why we have seen no significant adspend _
on CETV. And here we retum to the subject of “Guanxi” or connections. And I admit the

ignorance 1n this case was mine.

At the outset, with the connections I already had, I did not foresee the need for a full Chinese
partner, from China. I now realize that is a prerequisite to securing a level playing field there,
for both attracting ad reveune, and gaining unofficial approval for access to local distribution

via Government cable networks.

All of this can not be said of our main competitor, Mr. Murdoch‘s Phoenix Channel, which is a

Joint venture with two Chinese companies.
Phoenix is on cable in Guangdong, though unofficially, through connections.

Phoenix, as one channel of STAR TV, which Mr. Murdoch‘s NewsCorp purchased,

has been on Asiasat I since it was launched.

And Phoenix has, again through it‘s Chinese partner’s connections, secured many advertising

dollars amounting to over US$30 million last year.
But this comparison has a longer story behind it.

In early 1997, I attempted to get access to an Asiasat 1 transponder. I was shut out by a
contractual veto exercised by Mr. Murdoch‘s STAR TV, and that veto was only lifted, too late,

when I was already hoping to conclude the sale of CETV.

[ do not deny that this veto blockage was legal, and business as usual for Mr. Murdoch. But
as an Asian broadcaster, serving Asian viewers, I was very disappointed to be denied access to

one of the most useful satellites in Asia‘s skies.

The West claims to seek “free market conditions” in the East. In this case it seems the
definition of those conditions is “a market free of competition” with the West.
But even in dealing with other Asians, there are similar problems where strong-arm connections

come into play.

When we protested the rejection of our signal landing, the Guangdeng Radio and TV Bureau
told us that Phoenix was a Chinese-controlled company and we were not. They claimed this in

the face of the facts that I am a Singaporean of Chinese blood, resident in the Hong Kong SAR



of China for 31 years... and that my wife, partner and co-owner of CETV, was herself bom in
Shanghai.

We still wonder how they see the two of us in comparison to the naturalised American-
Australian Mr. Murdoch, who holds 45% of Phoenix Channel.

Regardless, we manoceuvred. And, as a way to access provincial and city cable networks,
offered a majority 80% controlling interest in our company to Chinese partners: Five

Chinese-owned companies, whose major shareholders are Beijing-based.
I agreed to deliver a debt-free operation.

A memorandum of understanding was drawn up and signed. Then it was altered and signed
again.  All leading to a further set of signatures on a final Sales Purchase Agreement signed in
Beijing, late last October.

As an aside, I should explain that the universally accepted procedure of negotiating all points
before contract-signing is not applicable in China. There, the contracted parties will often
start negotiating again after a contract is sealed. In fact, supposedly final contracts are just
another form of Understanding in Chinese eyes, entitling them to re-negotiate to their advantage

at any time.

This springs from the fact that Mainland Chinese companies are cash-poor and will sign a
contract, knowing they cannot honor or fulfil all its provisions at that time. This is most often
true when a large sum of money is involved, and they cannot raise it without the signed contract
as a form of collateral. If, in the end they fail to secure their share of the financing, they will

ask for an extension... or simply walk away.

That is exactly what happened to us. Our Chinese partners acted as if our signed contract
never existed. They would not acknowledge our overtures, making it clear they had no
intention of entering into any discussions on the disputed matter.

It‘s maddening, but that is often the Mainland way.

So what is my position now?
I'intend to sell 80% of my debt-free company to develop the right partnership. If I do not find

the nght partners by the end of this month, I will close CETV and proceed with legal action
against the five companies in default over the contract signed with them.



[f CETV should close, it will still close with pride. We know we have succeeded thus far
against all odds, remaining on-air while many other better-backed intermnational channels have
failed before us. But nevertheless we will be sad that CETV"s goodwill and programming
success built over three and a half years, will be lost ovemnight... and that our current, very

loyal viewers all over Asia will suffer if we disappear.

We have formed a unique bond with them that no other channel, East or West can claim. So
strong a bond in fact, that we have received thousands of messages of support and suggestions
on how to save the station during our regular live “Heart-to-Heart” phone-in programme...
many of them very emotional and touching. To-date we have received over 2,900 viewer-paid
calls from all over Asia, mainly from China. We have also received pledges and actual cash
donations. Even children have sent in their pocket money to help keep CETV afloat. I know
of nothing like that ever having happened in this sometimes far too cynical industry of ours.

So let us, once and for all, lay to rest that “no viewers” prediction from our critics. We have
viewers... in 33 million households, 95% of them in China. And they are the most loyal

viewers anywhere. That's also proof positive that we are on track with our program content.

We have simply not been able to translate our programming success into financial success. In
failing to make the right connections, we suffered from weak air-time marketing, and as a result,
failed to make a profit.

Is there still hope for CETV?

I may be laughed at again, but that has never bothered me. So the answer is yes, there is hope,

if only in my heart, my wife‘s, and in the hearts of our viewers and remaining, staffers.

Which leads me to the recipe, or R-C-P, I mentioned earlier. It°s no coincidence that those
letters also are the initials of one of my other companies: Robert Chua Productions, which is a
twenty-five-year old household name in Hong Kong. Joksters may rearrange those letters to
CPR, and I will agree and laugh along with them; this is emergency treatment for our channel.
But I'd also point out, in yet another order the same letters become PRC... as in The People‘s

Republic of China. And no one laughs at the world’s largest potential consumer market.

And the truth 1s, I have too much of myself, my time and my money, already invested. I will

not give up now.

R-C-P stands for Resources, Connections and Professionalism. Lets take them one at a time.



By resources, I obviously mean money... new backing, new investment in CETV. That will
come if and when I find the right financing partner or new shareholders. And as [ stated earlier,
I am prepared to release a debt-free 80% controlling interest in CETV in order to obtain the

resources that are the first of the three necessities for our survival.

Is the timing right for this? Is the money out there? I think so, and my main competitor does,

too.

Only two satellite channels broadcasting from the new Chinese SAR of Hong Kong, or
anywhere in the world, are unofficially received domestically, 24 hours a day in China: My
own, and Mr. Murdoch‘s Phoenix Channel... which, as reported last week, will go public next

year.
If Mr. Murdoch thinks there is money to be had, who am I to argue?

Particularly, as three merchant banks are already advising on plans to float Phoenix, and one
institution in the United States, un-named in the report, has put on US$775 mullion (HK$6
billion) valuation on the company... despite its current lack of official landing rights, and
current revenue just over US$30 million (HK$232 million)

In the face of that, all I seek is a million US dollars a month... less than the interest on a US
$150 mullion film budget... our basic operating cost. And that investment will only be
necessary until such time as CETV becomes financially self-sustaining,

Do not misunderstand this as a bridge loan.  The shares I am offering are not collateral. They
will belong, permanently, to the right partner who delivers the “R” or resources we need.
Once our finance partner (or partners) is found, together we will seek out the all-important “on
in my R-C-P recipe: Connections... Chinese connections or “Guanxi”. This partner will no
doubt be Chinese, from_China... and will at the same time understand both the Westem and the
Chinese way of business and marketing,

You may ask why I, with twenty years of China business experience and a solid reputation in
the industry, do not have connections. My answer is that I do. But my Guanxi are of the
personal, traditional style... guided by traditional Asian values, centered on loyalty and support
of family and friendship.

What CETV needs is Guanxi, bom of the major economic transformation China has undergone

in just the past few years. These connections are based on the newer commercial Asian values,



which center around personal material gain. In the case of CETV, honest, legal personal gain.
I have never considered myself a “China Expert” in this newer sense. I am simply an

experienced Asian television entrepreneur.

And so, as for the last letter in my recipe, that “P” stands for professionalism... not imported,
but local, on-the-ground TV professionalism. In a sense, creative_professionalism in

programming and production. That is something I myself will supply in this new partnership.

I am confident I can do it, because I have done it before. This is not my first station start-up.
The Hong Kong TV station (Hong Kong Broadcast Ltd, or TVB) I was instrumental in
launching over thirty-one years ago is still on-air, and is today Hong Kong‘s most popular
station.

But is China different? Of courseitis. Do I know the market? Yes.

This is why CETV broadcasts invariably use the simplified Chinese characters that are standard
across China. Our competitor does not.

This is why we do not broadcast unhealthy adult chatline commercials. Our competitor has.

This 1s why we have such high viewership loyalty, because of the very personal and proper
family programming package I myself put together.

And this is why we are altering that package, dropping one of our famous “no‘s”, and now
broadcasting Hong Kong news... to better compete, and to better meet one of any reputable

broadcaster’s goals, which is “to inform”.

Our brand name is very well established and ours is a good product. Good in the sense that it
is wholesome, still without the sex and violence our competitior carries; and good also in terms

of high consumer acceptance.

Because of all this, I believe that, as and when the higher authorities, the leaders in the Chinese
Central Government leam the truth about the Guangdong Authorities handling of CETYV, they
will set straight the damage caused.

These days China‘s broadcast media are no longer used merely for propaganda purposes.
They are becoming more and more commercial. 1997 saw US$3.7 billion dollars spent on

advertising in China. And more and more China television will open up, yielding to the

10



people’s demand for good entertainment, good education, good information; all of which we
supply.

This 1s borne out by the fact that we have been accepted by thousands of “Work Units” and
“hotels”. Their decision to carry CETV was a commercial one. To the contrary, the
rejection of our signal by Guangdong‘s Government cable operators was labelled by them as a

policy decision... which is wrong!

To them I say, “Please explain the difference”. Because simultaneously certain quarters claim
the reverse; they state this is a commercial matter, in order to avoid the scrutiny of Central

policy-makers.

At the same time, I am saying to the Central Government, “Are you fully aware of this?”
because I do not think they know of our unfair treatment. I do not think they would agree with
those who say one thing but -r.eport another. And I intend to get the CETV case file directly,
and at the same time through some of my personal connections, to President Jiang Zhemin and

Premier Zhu Rongji.

I know I will have to be patient. There are so many bureaucratic levels to work through.
And those at the lower end of the chain could be persuaded by others to stall.  Even close
personal assistants may not realize the importance of our case, or the harm that ignoring it could
do to the credibility of China‘s stated goal of opening up. But I will continue to press on with
confidence... confidence of CETV becoming the undisputed number one family channel in
China... if only the painful hinderance in distribution we now suffer is lifted.

How long will this process take? Everyone seems to be a China expert these days, but no one
has the answer. What I believe is that under the new leadership of President Jiang and Premier

Zhu, the pace of television reforms will speed up.

And I dearly want CETV to be there as that happens, with some form of amends made for all

we have been through.

If that is to happen, my R-C-P recipe must work. I must find partners with resources and

connections to match the professionalism that has alone sustained us thus far.
While my talk today on doing business in China has been a fairly specific case history, my R-
C-P applies to any business entering the Mainland. High hopes and standard Western

approaches will not work.

11



And while my case history talk has not been very positive, I must tell you I have great faith in
the changes ahead that the Central Authorities will make as they themselves grow in
understanding. Understanding not just of my situation, but of the fact that many other foreign

businesses, indeed whole industries, are in the same situation as I am.

Whether or not our hoped-for partners, with deep pockets and Chinese connections, appear in
time, is yet to be seen. Very likely it will be two “White Knights” who come to our rescue, one
to invest, another to connect. Perhaps one of them is even in this very audience.

Nevertheless, two new partners will still match the R-C-P I have given you today.

To close, let me say that regardless of the downside of all I have spoken of today, I know one
major victory will always remain mine. Regardless of whether my R-C-P recipe works for
CETV, I will have spread the word of that recipe for success in China. Regardless of my own
fate, I know I will have forged a way for other honest professionals to follow in the future.

With that alone, I am satisfied.

Thank you.

12



South China Morning Post

Friday May 29 1998

Murdoch’s Phoenix
satellite TV venture
considers HK float

GLENN SCHLOSS

Media magnate Rupert Murdoch is considering floating
his joint-venture Phoenix Chinese satellite channel in
Hong Kong, it was revealed yesterday.,

Chairman Liu Changle said the station — which beams
into an estimated 36 million mainland homes — was re-
ceiving advice from three merchant banks on the plan.

“Phoenix has a very strong plan to float the company
very soon,” he said., |

The proposal would be discussed with Mr Murdoch
during his visit next week to the Hong Kong headquar-
ters of StarTV, which went into business with Mr Livand
his associates in an attempt to crack the mainland mar-
ket, where satellite broadeasts are banned.

Mr Liu revealed his plan to take public the Mandarin-
language Phoenix channel as controversy surrounds his
purchase of a stake in terrestrial broadcaster ATV de-
spite restrictions on media cross-ownership.

The process for floating Phoenix was likely to start at
the end of the year and finish by the middle of next year,
he said.

A S6 billion valuation had been put on the station by
an unnamed United States institution.

Revenue for the one channel was more than $232
million and was expected to grow after the launch of a
movie channel later this year.

Sources close to StarTV would not comment on the
possibility of a listing but noted News Corp’s British
satellite channel BSkyB had been partly floated.

Analysts said the station, which launched in 1996,
had not been operating long enough with a profit to satis-
fy Hong Kong stock market listing rules.

They satd the mainland connections of Phoenix’s
Chinese partners would attract interest in any offering.



<GB >HSTE R
LIVE PHONE-IN TALK SHOW-"HEART TO HEART"
EAEREHH NUMBER OF CALLS RECEIVED
(FROM 03/01/98 UNTIL 31/05/98)
e HER A REL 4 R B
tHE CHINA ' HINA tfs
HEd No. of calls HEIC No. of calls H B CHINA No. of calls
CNY | HH | Total ] | CNY | HH | Total CNY | HH | Total
465 Beijing 5 287 292 |B#&Zhangchun | 23 23 |ZHAnhui 11 11
¥ Shanghai 5 137 142 |HHlLiaoning | 3 z 25  |ECERChengdu 4 4
@Jlishengzheng | 98 98 |¥SFHainan 5 24 29  [FMGuizhou 6 6
R #Guangdong | 26 125 151 | ##FEShengyang 15 15 |FTifXingjiang 2 5 7
{1 ¥Henan 13 97 110 |¥EPNingbo 12 | 12 |#TZhanjiang 3 3
P9J1]Sichuan 5 56 61  [79[dEHebei 2 16 18 [Pk Xizang 4 4
FH¥Chongging | | 56 57 | phliling 2 15 | 17 [#MChaozhou 3 3
B Guangxi 3 39 42 | A:#Dalian 15 15 |&#8Taiwan 2 2
[LI%¥ Shandong 41 41 |[&E¥#Hong Kong 17 17 [N Wengzhou 2 2
i Huber 8 58 66 |1#FgHunan 14 14 |ZH Lingxia 2 5
K Tianjin 1 29 30 |[{TJiangxi 12 12 |BEPEShanxi 1 8 9
I B3 AiHarbin 24 24 |[L/F4Shanxi 2 11 13 | Z8HKunming 1 1
éfliangsu | 2 [ 44 46 |ZEF Yunnan [ o 12 13 [%dEDongbei 1 1
# [ Zhejiang | 8 38 46 |igEEFujian 3 35 38 |[#RMNXuzhou 1 i
RE=: EE
Innermongolia I . 1 Heilongjiang i § o2
78 | 1138 | 1216 28 | 242 | 270 3 42 45
SUB TOTAL 1,565
SHPAER B IR EL R an IR FHoAth HERE
(S.E.ASIA) No. of calls (S.E.ASIA) No. of calls (OTHERS) No. of calls
CNY | HH | Total CNY | HH | Total CNY | HH | Total
EllJEIndonesia 184 563 747 | FEEEF Philippines 44 44 |
FiSingapore | 43 | 346 | 389 |HiBZECambodia | 10 | 1 1 s
Malaysia 54 g8 i 84 ChristmasIsland 3 17 a0
ZZFi Thailand 8 25 33 |E0EIndia 1 1
H A Japan | 7 7 |3 ¥Bruneci 3 2 5
263 | 997 | 1260 6 || 65 81
SUB TOTAL 1,341
GRAND TOTAL 2,906
CNY-Chinese New Year.,28th,29th,30th Jan.1998
HH-Normal Day Show




FREHRECEEN =T = EERAFEnEEE

CETV FAMILY CHANNEL 33 MILLION TV HOUSEHOLDS PENETRATION IN CHINA

Genhe %
L ]

;ﬂ__:.-— Qigihaer

L :
" o/— Harbin
*

Qingjin

Daging

B Kelamay!

Tongliao
Anshan
Tangshan

. ®
® Urumgi

Suniteyouqi

Changchun

Siping
e Beijing

. Fushun
..C.mgzhou

Shenyang
* Hohhot Benxi
g +
Tining Gaizhou
Tianjin
Rengin

u Jinan

Taian
Pingyi

Yinchuan

Shijiazhuong
Yucheng

Yizheng

Huayuan

Nanjing Jiangyang

Jiangyou

Shanghai
Hefei

Mianyang/u ® _ Chengdu

Deyang =

Shangyu
Ningbo
TS Huangshan

Changsha @

Nanchang
Linzhi

 Over 100,000

Emeishan

® { Guangchang » Fuzhou

Dali
B 50,000-100,000
Kunming
® Under 50,000

Xingning
Chenghai
: Jieyang
Qujmgl'[cshan Guangzlln‘.glflmg Sl
Total: 885 cities 17 / district [# / township £& / county¥ Nanning

Dianbai Kaiping N\ J/é0gmen

Bobai . Zhongshan
Qiongzhong



el as wasnp {Eane] yi%esg

BAL BhoAwd A et g
PR G B TROAE BAL PRI B
eUa[iTEE vy

R A R 3
r_m...m»_m_.-pm.- .wn.w__}.vwa

wiae s (4{{a0 sy
[hb) £1E SRR E04G UbikiagH

>x§6.}..§
?3@33‘%4 Ty
3:3?_533«%&3

wHpg L isn vt
Y LAy

GESL B GF I FE TN,

B

s A s el
FE 0] i presdrdig ki
TS U Y

2wiag pi)

el kL2

I et rstrs
3o s aly Suppieigead

i ua“.b_&zd"_z

PP A T A ] BULE TR

] u,v. TSIV TSN TN

THE AT Tad pemirp S mslinkt i
Lk A JFEL TSy

LUPSE M4 e e hasirn

W R T AT, - ?m i W G

TUB LT Uy

URRir wey

BEIAIER S FAD

L] {110 Shinidy

Tisay A

ey Ao ALY

VUOUiEIE Uy

P SR

03 P SN SN

Prapy ALGAg ot Lakay £y PRave

ARER TP Yo BTEASY
SMOE| AR AL T PUAAYLIF S ..sﬁ_

{)

WRUISIA % CI[A5My SN0 JIOUOSS UOIINOASY SUCHEIIUNUAWOIRAL 1H0day (eiads







ueised - [
BUIYT) - |
AL YIS = 8

116 0920 NA ]

AAELD 331

112-01-391) INO




Pzge Four

Tre Sunday Times, March 22, 1998

e b et v

tenna’s up on closure

of Chua’s CETV channel

Mary Kwang
EREisa q.zcsnon for c:ml tclcvmel.
viewers in Singaporc — have vou

watched Mr Robert Chua's CETVY
channesl lately?

If you have not, why not switch it
on?

This may be your last chance be-
cause, daspite bis spirited efforts to
save the family entertainment channel,
be mighi close it down at the end of the
menth for lack of funds.

Unless, that is, some modern-day
Tan Xah Kee comes 10 the rescue, and
prétty soon at that.

Since January, after five Chinsgse
pati iss backed out ol a coatzact for
sizkes in CETV, he has Deen runaning
wly live :}ho” in progrzmae,
=Ta Hear:, 10 wihip up sugpor for
r‘ts f{ongkqnu-o ed channel,

pregramme has aiTractad teic-
¢ cne calls, faxss, iztezrs, aed {nleme:
L...|1 from cilies ancd rezions across
Chins, from Hetloggjiang ia the norza-
z2st to Tioet in the west,

Messages have coms 1a to0 irom
slsewhere in. Asia, frocz Japen 0 indo-
nesia and even India.

The calls have pro” vided some inter-

esting snapshots of the all-Maadarin
ch anel’s yiewers,

For iustance, in China, CETV has
perhaps itsmost vocal supporters in
Beijing. Statistics indicate that the ta-
tal number who have phoned in from

_the capital is twice that from Skanghali,
the city with the second highest num-
ber ol calls.

it is not the case that Beijing has
more telephone sets in its homes than
Shanghai, which tops the countrv in
this respect, with telephones installed
in §5 per cent of its households.

Nor does it suggest that Shanghai
peopie, reputed to be more mercenary
than their northern compatriots, re-
frained from ringing because they kava
worked out how much a call to Hong-
kong would add to the phone bill.

The programme also gives the lie to
certain myths about the Chinese and in
turn raises a few questions,

Firstly — banal as it sounds — it
sbows not all Chinese.g0 to bed by 10
_pm to be in- their workplaces by 7.30
am. M:my stay’ up u[l thc prosnmmc

e

} 'l‘\

0

ends, which is | | pm on a normal night
and midnight on special svenings.

Secoadly, it begs the question how
the average Chiaese can afford these
sxpensive long-disiance calls to Hong-
kong, whers CETYV 1s based.

[t costs about 8.10 yuan (S51.60) a .

minute, a nandscme sum (o the major-
ity, to ring Hongkong {rom China.
Scrme calls !ast mere than five minutes.

More seriously, it shows that many
local households have access to foreign
satcllite programmes, even if the au-
shorities restrict these in China.

But then, Beijing probably does not
view precincts or villages tuning their
shared satellite dishes to rctc-vc for-
¢ien television signals as a probiem.

Afterall, the central authorities look
the other way when the provincial and
city governments in Guangdong carry
on otficial cable television networks a
rival Hongkeng-basad channel un byz
Wastern macia group.

Mr Chua !al.n::’ned hl.‘) ‘1o sex, no
news and oo violence” channel three
years 230 this montk, aimed mainly at
the 1.2 mi‘ron peozie in China, The
satellite footprinz, though, covers al-
most all of Asia.

“mc* 3¢ at...ton started operations,
he azs tried in vain to secure landing
sights in China, which would epable it
to be hookesd onto major cable televi-
sion networks in the ccuatry.

He had belicved :kat ais deal wita
the Chinese parties wouid halp CETV
put a foot in the door. That was not so.

In their batie to save the channel,
Mz Chua and bis wife, Peggy, have re-
ceived considerable moral support
from ordinary viewers.

A laid-off worker in Chongaing sent
them 10 yuan from his monthly allow-
ance of 75 vuan, while a student mailed
them five vuan from his pocket money.

A young child asked: ““Why has
President Jiang kept silent? If it was
Grandfather Deng, ¢ would certaizly
have responded by now."”

This was after an open appeal sever-
al zvenings :o the Chinesc President.

The Heart To Heant programume is
revealing, too, of the warmth and
sometimes child-like enthusiasm of the
ordinary folk’s support.

When Mr Chua announced the
postponement of an carlicr deadline to
shut down the ailing station in Febru-
ary, one Sheanzhen caller said he, too,
was in poor health the last week of Feb-
ruary but the news revived him.

Some locals urged the Chuas to sue

the Chinese parties and volunteered 10
accompany the couple to court.

One chap from Henan said that the
defaulters had no right to call them-
selves Chinese, and that it was a shame
to China that Chinese businessmen b=
haved so deplorabiy.

But much more than perhaps taz
CETV founder himself realises, thc
station has become as much a pari ¢f
the lives of cverseas Chiness as it is {2
viewers in China.

So many.people from South-eas:
Asia, some quite distraught, have rung

particularly proficient in Mandarin, is
nOW an £xpert 01 accents.

Hz can tell, just from the calzer 3
first “hello”, which country the calis
hails frem.

*the station that Mr Chua, who is act

1 wimessed a demonstration of this
ong evening this month when the -

Chuas were in Beijing.

“Hi," s2id the caller 1o the two pre-
gramme hosts. Mr Chua said: “She's
from Indoncsia”, before the views:
identified herself. He got it right evers

single time with the dozea or so calls,

One Indonesian addressed the Chi-
nese gevarnment through the pro-
gamm» “Ia the early days when times

n China were realiy difficult, it was the
overseas Chinese who came o China’ 5
nelp. Now, we overseas Chinese need
help from, Cqma 52 that the channel
can \.onhnue Lo S.JII

Several Thais and Indonesians pre-
posed that pna:ma.cz:uucal companies
1n China advermise on CETV. Others
suggested that the local tourist boards
cr cotels advertise on CETV.

Several viewers hoped that some
rich ivccon would save the channel, de-

scriding anvone who would doso as 1 |
noden—d:\y Tan Kah Kee, the philan- :

m'aplsx and community Ieader whe
led in fund-raising for education and

warzime relief in China 2nd South-east

Asia.
There was even a suggestion that
perhaps Siagagpore’s Senior ‘H:ms!:-

Lee Kuan Yew, should consider ¢x- °

tending a helping hand. *'Lee has donz
so much for Singapore, and this will
give him a chance to do something ! for
overseas Chinese,’” said a woman.

Naybe Mr Chua should n:w.;

pitched CETV as a station for South-

east Asians, rather than for the Chinese
— with compe]lmg, close-te-the-heart -
1ssues in the region like the haze threat

and the currency turmoil.

In the eventuality the chanael goes
off ihe air, for the Chuas at least, they .

would know that they have had thres ¢
. good years of pmwdmg,:ntcvwnm:nt
", to an entire region.”




